tis 22 okt. | Helio GT30

Stängd för anmälningar: Brand Advocacy 22/10

Engagerade kunder är morgondagens marknadsförare
Utbildningen är tyvärr fullbokad
Stängd för anmälningar: Brand Advocacy 22/10

Tid & plats

22 okt. 2019 13:00 – 16:30
Helio GT30, Grev Turegatan 30, 114 38 Stockholm, Sweden

Om utbildningen

Aldrig tidigare har kunders nätverk och personliga rekommendationer vägt lika tungt, inför köpbeslut, som idag. Den verkligt viktiga “influencern” är den nöjda och engagerade kunden som berättar om sina favoritprodukter/-tjänster bland vänner och bekanta, en kundambassadör. 

Metoden för att identifiera, mobilisera och aktivera kundambassadörer – för att värva fler nya kunder – kallas Brand Advocacy eller advocacy marketing. Under de senaste tre åren har metoden spritt sig explosionsartat på den nordamerikanska marknaden och idag har snart 70 % av företag i USA ett program för Brand advocates eller kundambassadörer. 

Halvdagsutbildningen ger en tydlig och inspirerande genomomgång av metodens olika steg och delar tillsammans med relevanta exempel. Efter utbildningen har du möjlighet att boka in ett individuellt uppföljningsmöte. 

UTBILDNINGEN OMFATTAR 

• Brand Advocacy: Grundläggande presentation med omvärldsexempel. 

• Data och aktuella analysresultat: Varför väger en engagerads röst tyngre än er reklam/marknadsföring? 

• Planen och strategin: Steg-för-steg-genomgång av advocacy-planens delar och områden. 

• Varumärkesengagemang: Energin som ligger till grund för kundambassadörers engagemang. 

• Persona: Vem är er kundambassadör/brand advocate och hur hittar vi hen? 

• Ambassadörsaktiviteter: Vad vill vi att era kundambassadörer ska göra och vad ska de få ut av sin ambassadörsrelation. 

• Mål och förväntningar: Brand advocacy är nytt i Sverige/norden men passet presenterar generella mål- och nyckeltal för ett brand advocacy-program. 

• Benchmark/omvärld: Ett avslutande, fördjupat, pass kring olika advocacy-kampanjer och -initiativ. 

UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL

Först och främst riktar sig utbildningen till dig som är intresserad av hur engagerade kunder kan sprida ert varumärke i sina egna nätverk och öka inflödet av nya kunder. Du är sannolikt marknadschef, strateg, projektledare inom marknad, PR-ansvarig eller motsvarande. Även ansvariga för lojalitet, customer experience eller kundklubbar kan dra nytta av utbildningen. 

MÅL MED UTBILDNINGEN

Att du som deltagare ska: 

• Förstå kraften och möjligheten i engagerade kundrelationer. 

• Ska kunna planera er första Brand Advocacy-kampanj och hitta, och involvera, era kundambassadörer. 

• Skapa aktiviteter som sprids av era kunder som genererar tydliga resultat. 

DESSUTOM

Alla deltagare får ett utbildningsdiplom. 

PRIS 

5400 kr (+ moms). En timme individuellt uppföljningsmöte efter utbildningen ingår och bokas separat. 10% rabatt för den andra anmälan. Anmälan är bindande och faktureras till det företag/adress som anges vid bokning. 

Varmt välkomna!

Utbildningen är tyvärr fullbokad

Dela