tors 02 apr. | Hemvärnsgatan 9

INSTÄLLD: Rerferral Marketing - Hur kunder värvar kunder

Vilken är den gemensamma nämnaren mellan Uber, Airbnb, Tesla och Dropbox? Alla har vuxit kraftfullt genom att skapa teknik för att få kunder att värva nya kunder. Välkommen till referral-/advocacy marketing 2020!
Registrering är stängd
INSTÄLLD: Rerferral Marketing - Hur kunder värvar kunder

Tid & plats

02 apr. 2020 13:00 – 15:30
Hemvärnsgatan 9, Hemvärnsgatan 9, 171 54 Solna, Sweden

Om utbildningen

Allt fler av världens mest framgångsrika, nya företag låter kunden rekrytera nya kunder. Referral marketing är teknik, metod och förhållningssätt för att dra nytta av kunders engagemang för ökad kundrekrytering. Dropbox ger kunder ökat lagringsutrymme när hon värvar nya kunder, Uber belönar genom resor och Airbnb genom övernattningar. Tesla har, sedan starten, byggt sin försäljning på lika delar PR och referrals. 

Välkommen till en eftermiddag kring advocacy-/referral marketing som växer kraftfullt världen över som som bygger på det enkla faktum att kunder idag vänder sig till sina egna nätverk inför köpbeslut och påverkas allt mindre av traditionell reklam/ marknadsföring. 

Metoden för att identifiera, mobilisera och aktivera kundambassadörer – för att värva fler nya kunder – kallas Brand Advocacy eller advocacy marketing. Under de senaste tre åren har metoden spritt sig explosionsartat på den nordamerikanska marknaden och idag har snart 70 % av företag i USA ett program för Brand advocates eller kundambassadörer.

Utbildningen ger en tydlig och inspirerande genomomgång av metodens (Referral marketing/advocacy marketing) olika steg och delar tillsammans med relevanta exempel. Efter utbildningen har du möjlighet att boka in ett individuellt uppföljningsmöte.

UTBILDNINGEN OMFATTAR

Referral marketing/Brand Advocacy: Grundläggande presentation med omvärldsexempel.

Data: Varför väger en engagerad kunds röst tyngre än er reklam/marknadsföring?

Planen och strategin: Hur inleder ett företag advocacy-/referral marketing?

Benchmark/omvärld: Ett urval av exempel på referral-tjänster och lösningar.

MÅL MED UTBILDNINGEN

Att du som deltagare ska:

• Känna till och förstå referral marketing och dess delar och effekter. 

• Förstå kraften och möjligheten i advocacy marketing som helhet.

• Få inspiration och ideer med 100% relevans för ditt fortsatta arbete.

PRIS

2 250 kr (+ moms). En timme individuellt uppföljningsmöte efter utbildningen ingår och bokas separat. 10% rabatt för den andra anmälan. Anmälan är bindande och faktureras till det företag/adress som anges vid bokning.

Varmt välkommen!

Registrering är stängd

Dela