Kontakt

Tveka inte att höra av dig om du har några frågor eller funderingar. Du kan antingen använda formuläret nedan, eller kontakta Patrik på mail, patrik.haggren@yadoux.se, eller telefon, 0721 - 74 80 10.

© 2019 Yadoux AB. All rights reserved.

YADOUX  AB, Hemvärnsgatan 9, 171 54  Stockholm

Customer Advocacy Program (CAP)

Yadoux arbetar med starka varumärken inom olika branscher och sektorer, men alltid med samma målsättning: Att få ut maximal effekt av varje relation –både idag och i framtiden. 

Brand Advocacy handlar om att involvera sina närmaste och mest engagerade kunder för att nå, och vinna, fler kunder. Inget påverkar oss, som konsumenter, lika kraftfullt som rekommendationer från människor i våra egna nätverk. Att arbeta med kundambassadörer, eller Brand Advocates, innebär alltså att ta stöd i den befintliga kundgruppen för att öka kundvärvning och därmed att nå sina mål. 

Ett program för Brand Advocates, eller kundambassadörer, kan: 

Rekrytera nya kunder genom befintliga, engagerade kunder.

Maximera kommunikationskraften hos engagerade kunder i relation till potentiella kunder. 

Optimera profilering av er, ert varumärke och/eller era produkter/tjänster. 

Involvera engagerade kunder i, för ert företag, viktiga frågor. 

Yadoux AB arbetar efter en tydlig struktur och modell för att: 

1. Identifiera prioriterade mål samt formulera ett tydligt syfte. 

2. Skapa programmets innehåll och struktur.

3. Identifiera/bestämma målgrupp för programmet samt mobilisera brand advocates.

4. Skapa aktiviteter och händelser som sprids från ambassadörerna i syfte att nå ut i dessas nätverk. 

5. Analysera, anpassa samt skapa förutsättningar för att skala upp konceptet. 

Är du nyfiken på hur ett Brand Advocacy-program skulle kunna se ut i er verksamhet?

Boka in ett möte så pratar vi om era förutsättningar, samt hur vi går vidare därifrån. Efter mötet återkommer jag med förslag på upplägg samt offert, baserat på era unika behov.

Yadoux_logo_subtitle_orange_RGB_2019.png